ICC - Sindragosa (Nederlandse versie)

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

ICC - Sindragosa (Nederlandse versie)

Bericht  Timmetje op wo jul 28, 2010 1:09 am

Health
11,156,000 (10 player normal)
38,348,000 (25 player normal)
13,950,000 (10 player heroic)
45,950,000 (25 player heroic)

Voorbereiding

Sindragosa aggroed meteen zodra Rimefang en Spinestalker dood zijn. Tijdens het leren van deze encounter is het misschien een goed idee om haar in eerste instantie te resetten. Dit bereikt men door terug te rennen naar de teleporter of in de laatste kamer, nadat Rimefang en Spinestalker dood zijn.

Voor deze encounter is een tank nodig, een tweede is echter een goed idee (voor fase 2). Tanks zouden een redelijke hoeveelheid frost resistance moeten hebben, de paladin aura en shaman totem zouden ook gebruikt moeten worden. Raid members met weinig stamina kunnen ook overwegen wat aan hun frost resistance te doen. Mijns inziens minder noodzakelijk dan hier wordt gesteld is wel gebleken uit onze pogingen

Zoals de meeste dragonkin heeft ook Sindragosa een tail swipe en een frontale cleave. Dit betekent dat alleen de tank recht voor haar staat. De raid zou zich moeten opstellen aan haar zijkant, tussen de tail swipe en de cleave. Melee zou aan de rand van haar, vrij grote, hitbox moeten staan en ranged iets verder, maar niet op maximum range. Spelers die te dichtbij staan hebben het misschien niet door als er een Icy Grip plaats vind (als je te dichtbij staat vlieg je niet door de lucht) en spelers die te ver weg staan vliegen te lang door de lucht en zijn dan waarschijnlijk niet snel genoeg met weg rennen. In voorbereiding op Fase 2 is het waarschijnlijk een goed idee als de raid over het algemeen redelijk dicht bij elkaar blijft, ofwel bij haar voorpoten ofwel bij haar achterpoten.

Fase 1
Gedurende het hele gevecht deelt Sindragosa een stacking debuff uit aan de hele raid. Als melee aanvallen is er een 20% kans per hit op de boss dat zij de Permeating Chill debuff verkrijgen. Dit is een stacking debuff die 8 seconden lang elke 2 seconden 1000 frost damage doet per stack. Casters krijgen te maken met Unchained Magic. Door deze debuff krijg je 15 seconden lang bij elke spell (inclusief dingen als healthstones en trinkets) een stack van Instability. Instability verloopt na 5 seconden (tenzij men in die 5 seconden een andere spell cast). Als instability verloopt doet het 2000 damage per stack en als Unchained Magic verloopt, verloopt instability automatisch ook.

Gedurende Fase 1 doen deze debuff stacks niet heel veel pijn (het is veilig om ze te laten stacken tot aan 8 stacks), maar in Fase 2 worden ze gevaarlijk (men moet proberen onder de 4 stacks te blijven). Vanwege deze reden is het een goed idee om ook in Fase 1 de stacks laag te houden. Het managen van deze debuffs (en de extra debuff in Fase 3) is de kern van dit gevecht. Spelers zouden gewend moeten raken aan het stoppen van aanvallen/casten als hun stacks oplopen.

Met regelmatige tussenpozen pullt Sindragosa de gehele raid boven op zichzelf en begint dan een 5 seconden durende cast van Blistering Cold. Blistering Cold doet 35k frost damage aan iedereen binnen 25 yards van haar, met genoeg HP en/of frost resistance is dit te overleven. Dit betekent dat de raid 5 seconden heeft om 25 yards weg te komen van Sindragosa. Spelers zouden moeten mouse-turnen terwijl ze door de lucht vliegen en weg moeten rennen zodra ze de grond raken. Hunters kunnen Aspect of the Pack gebruiken, aangezien de frost aura het daze effect niet triggered. Nadat iedereen out of range is, moet AotP echter meteen worden uitgezet. Als laatste toevlucht kan men ook nog proberen de cast time van Sindragosa te vertragen (Curse of Tongues of misschien Mind Numbing Poison), maar dit heeft misschien een verlaging in melee DPS output tot gevolg, aangezien zij langer moeten wachten voordat ze terug kunnen rennen.

Vliegfases

Op 85% en elke 1:50 minuten daarna vliegt Sindragosa weg, hierbij bevriest ze 2 of 5 (10 of 25man) raidmembers met Ice Tomb en gooit ze daarna vier Frost Bombs (achter elkaar, met een korte tussenpauze, op random plekken). Spelers die in de line of sight zijn van de Frost Bomb explosies krijgen ongeveer 24000 damage, hierdoor moet de raid zich verschuilen achter de Ice Tombs. Na de vierde Frost Bomb landt ze weer en gaat ze verder met Fase 1.
Sindragosa zet een Frost Beacon (blauwe pijl boven het hoofd) op de Ice Tomb doelwitten, ongeveer vijf seconden voordat Ice Tomb plaats vind. Iedereen binnen een straal van 10 yards van de Ice Tomb doelwitten krijgt damage en wordt zelf een Ice Tomb, het is daarom belangrijk dat er afspraken worden gemaakt over de positionering van de raid en de Ice Tomb targets zodat de Ice Tomb targets op een afstand van de raid en elkaar staan. Het neergooien van de Frost Bombs duurt ongeveer 20 seconden, hierna landt ze weer en gaat ze verder met Fase 1. Zodra ze is geland krijgen de spelers die Ice Tombs zijn geworden damage van verstikking. Spelers kunnen uit deze tombs bevrijdt worden door deze neer te dpsen. De tombs moeten ongeveer tot 10% worden gedpst terwijl Sindragosa in de lucht is en vlak nadat ze de vierde Frost Bomb heeft gegooid zou de laatste 10% moeten worden neer gdpst.

10 man

In 10 man kan de raid het gehele gevecht op de trappen blijven staan en kan Sindragosa tot vlak voor de trappen worden getankt. De raid groepeert zich in eerste instantie bij haar achterpoten en zodra Sindragosa de lucht in gaat rennen de spelers met Frost Beacon richting de plek waar haar voorpoten waren (de een hoger op de trap dan de ander, zodoende meer dan 10 yards uit elkaar en van de raid). Als Sindragosa vervolgens weer landt wordt er verder gedpst, maar nu vanaf een positie bij haar voorpoten. Als de volgende luchtfase begint volgt er precies dezelfde routine als eerder, maar nu andersom. Dit bewegingspatroon lijkt erg veel op de manier waarop er wordt bewogen in Fase 2.

25 man

De 10 man techniek kan niet worden gebruikt in 25 man, omdat het een zeer precieze positionering betreft en dit onmogelijk wordt met een raid van 25 man met 5 Ice Tombs. Het is gemakkelijker om haar ongeveer 20 yards verder weg van de trappen te tanken. Als de Frost Beacons opkomen zouden alleen degenen met een Frost Beacon de trap op moeten rennen en verspreiden, hierbij gebruik makend van de gehele ruimte op de trappen. Zodra de Ice Tombs beginnen te verschijnen, volgt de rest van de raid en verschuilen zij zich. In 25 man kunnen de achterste Ice Tombs (hoogste op de trappen) zelfs al vernietigd worden voordat Sindragosa landt (als deze techniek wordt toegepast moet er wel worden opgepast dat er niet vlak voordat er een Frost Bomb landt een Ice Tomb wordt vernietigd)

Fase 2

Bij 35% health begint Fase 2, in deze fase behoudt Sindragosa al haar abilities, behalve vliegen. De Ice Tombs moeten dit keer dan ook niet gebruikt worden om te schuilen voor Frost Bombs, maar om een nieuwe ability te controleren; Mystic Buffet. Iedere speler in de line of sight van Sindragosa krijgt elke 6 seconden een stack Mystic Buffet. Elke stack van deze debuff zorgt ervoor dat men 10% of 25% extra magic damage krijgt.
Het controleren van Mystic Buffet en de ander debuffs is cruciaal, Fase 2 is geen DPS race. Mystic Buffet verloopt na 8 seconden, Sindragosa ververst het echter na 6 (ze ververst het dus als er nog 2 seconden te gaan zijn). In de praktijk is het voldoende om voor de cruciale paar seconden dat zij de debuff ververst achter een Ice Tomb te verschuilen.

De 10 man Ice Block techniek kan in deze fase door raids van beide groottes gebruikt worden (Spelers met Frost Beacon rennen naar de andere kant, een hoger op de trap dan de ander. Zodra de Ice Tombs zijn verschenen volgt de raid, verschuilt zich en vernietigd de Ice Tombs. Met twee tanks is het een goed idee om nu van tank te wisselen.

* In Normal mode zijn tot aan 8 stacks van Mystic Buffet te tolereren. Hierdoor hoeft men niet elke keer te schuilen, maar slecht om en om. Het is echter nog net zo belangrijk om de spelers binnen de Ice Tombs te bevrijden.
* Het dragen van een beetje frost resistance gear vergroot de overlevingskans en kan zeer nuttig zijn voor het leren van deze encounter.
* Gedurende Fase 2 kunnen Healers proberen een plek te vinden achter een Ice Tomb zodat ze geen line of sight met de boss hebben, maar wel nog steeds de Tank kunnen zien en healen.

Timmetje

Aantal berichten : 18
Registratiedatum : 18-06-10

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: ICC - Sindragosa (Nederlandse versie)

Bericht  wordup op wo jul 28, 2010 11:58 am

cheers

wordup
Admin

Aantal berichten : 18
Registratiedatum : 14-05-10

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: ICC - Sindragosa (Nederlandse versie)

Bericht  Matriarch op wo jul 28, 2010 4:44 pm

Ziet er keurig uit. Fijn dat je het wilde maken.
Even printen en naast je neer leggen als we weer bij deze baas zijn.
We hadden haar al tot 23% neer gehaald. Arrow
Jammer dat er mensen dc problemen hadden anders hadden we haar zeker te pakken gehad. Laughing

Matriarch

Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 23-05-10
Leeftijd : 52
Woonplaats : Amersfoort

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: ICC - Sindragosa (Nederlandse versie)

Bericht  wordup op do jul 29, 2010 2:12 am

simpel
p3


wordup
Admin

Aantal berichten : 18
Registratiedatum : 14-05-10

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: ICC - Sindragosa (Nederlandse versie)

Bericht  wordup op do jul 29, 2010 6:29 pm

en nog een keer


wordup
Admin

Aantal berichten : 18
Registratiedatum : 14-05-10

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: ICC - Sindragosa (Nederlandse versie)

Bericht  Gesponsorde inhoud Vandaag om 4:54 am


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum