Paladin (tank) addons.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Go down

Paladin (tank) addons.

Bericht  Timmetje op zo jul 04, 2010 9:54 pm

Ik vond Matriarchs post een zeer goed idee en hoopte eigenlijk dat een aantal pala's hier ook de addons zouden willen posten die zij gebruiken. Ik zal zelf het goede voorbeeld geven Wink

Paladin addons

Pallypower
Lijkt me onmisbaar voor welke paladin dan ook. Een redelijk simpele, maar wel zeer handige addon om buffs te regelen. In een 5-man is het prima te doen om iedereen afzonderlijk aan te klikken en BoK, BoM, BoW of BoS uit te delen, maar om dit 10x of zelfs 25x te moeten doen is ondoenlijk. Bovendien werkt het samen met alle ander pala's in de raid zodat je precies ziet wie welke blessing geeft.

Tanking addons

Tankpoints
Leuk, handig, maar niet onmisbare addon voor tanks. Geeft per item een bepaald puntenaantal weer, zogenaamde tankpoints. Deze tankpoints zijn een soort score van de waarde van het item voor jou als tank. Hierbij worden dus stats als stamina, defense rating etc. in opgenomen. Belangrijker is echter dat Tankpoints ook laat zien wat je Effective Health is en een rekenmodule heeft waarin je precies kunt zien wat al je stamina, defense rating, dodge, parry etc in de praktijk tegen een mob betekent. Standaard staat dit ingesteld op je eigen waardes tegenover een lvl 83 mob (boss) maar je kunt hier zelf ook waardes invoeren om te zien wat eventuele veranderingen betekenen.

Overige addons

Sommige van deze addons zijn voor Tanks onmisbaar, maar omdat ze dat vaak ook zijn voor andere classes heb ik ze bij overige gezet

Deadly Boss Mods
Lijkt me duidelijk. De nr. 1 addon voor iedereen die wil raiden, ongeacht class.

Omen
Spreekt ook voor zich lijkt me. Threatmeter die precies weergeeft hoeveel threat iedereen in de raid heeft op een bepaalde mob.

Recount
Voor tanks niet echt belangrijk, maar desalniettemin wel leuk en voor DPS de enige manier om te weten hoeveel dps je nu precies doet. Daarmee heb ik de werking al uitgelegd: een damagemeter dus.

Bartender4
Zelf kan ik inmiddels ook niet meer zonder, maar meer dan genoeg mensen die hem niet gebruiken. Met Bartender kan je je volledige interface aanpassen aan je eigen voorkeur. Meer valt er niet over te zeggen eigenlijk.

Gearscore
Ben er bepaald geen groot fan van, maar men kan inmiddels eigenlijk onmogelijk zonder. Verbind een bepaald aantal punten aan je gear, waarbij het idee is dat hoe hoger het puntenaantal hoe beter de gear.

Atlasloot
Compleet overbodige addon, maar wel leuk. Met deze addon kun je de loot in elke instance en raid bekijken evenals alle setitems en badgepurchases.

Tot slot nog de site waar ik mijn addons download en up to date houdt: http://wow.curse.com/downloads/wow-addons/default.aspx Prima site wat mij betreft, waar ik nooit last heb gehad van vervelende zaken zoals virussen en waar ze altijd vrij snel zijn met het updaten van de addons.

Timmetje

Aantal berichten : 18
Registratiedatum : 18-06-10

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Re: Paladin (tank) addons.

Bericht  Matriarch op ma jul 05, 2010 8:12 pm

Het ziet er netjes en overzichtelijk uit Timmetje.
Laten we hopen dat meer Pally's jouw voorbeeld volgen. study

Matriarch

Aantal berichten : 36
Registratiedatum : 23-05-10
Leeftijd : 52

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Huntardix op ma aug 16, 2010 6:44 pm

hmmm.... heb nooit bartender, atlasloot en pallypower gebruikt..
En toch nog nooit problemen gehad met buffs en mijn tanking.. Ik wil niet teveel addons, want dan wordt ik gek..

Maar is wel nuttige info iig.. Very Happy

Huntardix

Aantal berichten : 12
Registratiedatum : 16-05-10
Leeftijd : 34

Profiel bekijken

Terug naar boven Go down

Bericht  Gesponsorde inhoud Vandaag om 4:55 am

Gesponsorde inhoud

Terug naar boven Go down

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven